It´s time to grow up

Nu ska här städas. Mitt rum ser ut som ett bombnedslag och då överdriver jag inte. Jag vet inte varför men jag är sjukt taggad på att städa, vet inte om jag ätit något olämpligt som fått mig att bli taggad på att städa? Jag är ganska bortskämd med sånt, min pappa är ganska pedantisk av sig så han sköter alltid städningen. Han städar hela mitt rum, bäddar min säng och byter mina sängkläder. Mamma skämmer också bort mig ganska rejält. Man får hemlagad mat serverad varje dag, och när kommer hem på kvällarna från träningar osv så står det fika ordninggjort. Kläderna tvättas och till och med läggs in i min garderob. Med andra ord gör dom allt, jag ingenting. Men nu tycker dom att jag ska börja ta lite ansvar själv eftersom jag snart fyller 18 år. Shit, frågan är hur man ska kunna klara sig själv i framtiden när man flyttar hemifrån? Det är ju nämligen dags att börja tänka stort nu. Fyller ju 18 om lite mindre än 4 månader, varje dag kommer man närmare vuxenvärlden och jävlar vad tiden rullar på. Nä, nu har jag inte tid att skriva längre för vet ni vad jag ska göra nu? Ta lite ansvar och städa ;) kanske rensa ut lite gamla kläder som jag inte använder och skänka till välgörenhet.

Förresten, bara sådär så tänkte jag ta upp en annan sak. Istället för att folk hela tiden ska snacka utan att egentligen veta hur saker och ting ligger till kan jag tala om att jag inte är tillsammans med någon överhuvudtaget nu. Jag är singel nu, just so you all know.

God natt och sov gott,
Pernilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0