Judendomen

Jävlar vad jag har slitit idag, var inte till skolan eftersom vi hade 2 inställda lektioner och orkade då inte gå på den lektionen som var kvar. Har gjort ett religionsarbete på flera sidor. Sjukt kul arbete faktiskt, men ska låtsas vara en jude och skriva som en dagbok. Jag blir bara irriterad på hur många regler dom egentligen följer, till exempel omskärningen. När en unge är 8 dagar ska förhuden på penisen tas bort, alltså dom kan inte ens vara med och påverka om dom vill ha förhuden kvar eller inte? Eller det här med matreglerna, de får inte äta kött eller skaldjur. Sen ska de gå på massa gudstjänster och de ska gå runt och bära en liten mössa på huvudet.  Äh, jag förstår inte att man ens vill vara jude. Tur att jag inte är någonting alls, jag lever som jag vill i min egna värld med mina egna regler.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha pernilla tänk om nå stackars jude läser det här?

2008-11-12 @ 16:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0