anorexi & bulimi

vi fick information om bl.a. anorexia & bulimi på idrotten imorse,
jag tycker det är helt sjukt att man skaffar sig något sånt, 
men samtidigt så förstår jag ungdomars strävan att se ut som modellerna.
men vad är det att se upp till? hur många killar är det som tycker det är snyggt att se ut så? 
.. och om det nu skulle vara det så är det dags att börja tänka om killar.
när jag blir politiker in the future ska jag ändra lagen så modeller ska väga mellan 55-70 kg.
förstår ni hur många färre det skulle vara som drabbas av anorexi/bulimi då?
det är vad jag tror i alla fall. aja nog om det nu!

vi hade en 3 timmars lång håltimme idag så julia, amanda & jag satte oss
på mcdonalds och åt chokladmuffins.  det är alltid lika gott :)

förresten så tänkte jag skryta lite med att jag lyckades få mvg på geografiprovet
som jag trodde skulle gå käpprätt åt helvete, men gud så fel man kan ha!
men som jag säger ;
"bättre med dåliga förväntningar med bra resultat,
än bra förväntningar med dåligt resultat"
isn´t it true?


ha det bra kära läsare.
Pernilla

Kommentarer
Postat av: Amanda

hahaha bra att du har värsta supersmala modellen som header då ;) haha

2008-10-21 @ 18:13:57
URL: http://elinamanda.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: Jadu, det tror jag säkert ;) SUPERbra blogg!! :D kram

2008-10-21 @ 18:48:17
URL: http://beccanz.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: Jadu, det tror jag säkert ;) SUPERbra blogg! kram

2008-10-21 @ 18:51:25
URL: http://beccanz.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha jag vet amanda, men jag tog den inte för att hon var smal utan bilden var snygg ;D hahah

2008-10-21 @ 21:52:45
URL: http://pernillagustavfsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

men bra .. vad säger lagen idag då? man får inte väga under 30 kg annars åker man i finkan! ...........idiot

2008-10-21 @ 22:55:31
Postat av: Anonym

till anonym;

men jag menar att man inte får vara modell om man väger under 55 kg? idiot.

2008-10-22 @ 16:03:03
URL: http://pernillagustavfsson.blogg.se/
Postat av: Julia

Så himla rätt Pillan. Alla som motarbetar detta inlägg är säkert anoretiker själv. Så jävla IDIOTER som inte förstår vad Pernilla försöker få fram.

2008-10-22 @ 16:14:38
Postat av: Anonym

Du skriver.."men vad är det att se upp till? hur många killar är det som tycker det är snyggt att se ut så.. och om det nu skulle vara det så är det dags att börja tänka om killar.?"



Sen har du en bild på en modell som ser ut att väga 35 kg för att du tycker det är snyggt...eller var det för att visa vilka som skulle förbjudas? MS. Dubbelmoral?



2008-10-23 @ 17:52:38
Postat av: anonomonos

Du skrev att killar måste vara dum i huvudet om de tycker att smala modeller är fina.. men du skrev ju att du valde bilden för att den var fin.. den är ju på en smal modell! Hur resonerar du egentligen där? Väger du själv over 55 kg ens? ..för du har ju gått någon visning? ..ska du förbjudas och vilket straff ska du få?

2008-10-23 @ 17:56:07
Postat av: anomononos

Du skrev att killar måste vara dum i huvudet om de tycker att smala modeller är fina.. men du skrev ju att du valde bilden för att den var fin.. den är ju på en smal modell! Hur resonerar du egentligen där? Väger du själv över 55 kg ens? ..för du har ju gått någon visning? ..ska du förbjudas och vilket straff ska du få?

2008-10-23 @ 17:57:11
Postat av: Anonym

anonym;

nej jag skrev aldrig att killar var dum i huvudet, det uttrycket använde jag inte. ja, bilden var inte fin för att hon var smal utan för att jag gillade den, men okej om du stör dig så förbannat mycket på bilden, vem du nu är, så kan jag ta bort den. och ja, jag väger över 55 kg. jag har gått modevisning och ska snart göra det igen, men har det med saken att göra tycker du? ska jag få något straff? jadu, svår fråga men du verkar tycka det så bestäm du?

och förresten, moget att hålla sig anonym? du står alltså inte för vad du säger?

2008-10-23 @ 21:44:08
URL: http://pernillagustavfsson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Orka göra sån stor grej av det, hennes åsikt inte allas :D

2008-11-08 @ 00:50:02
URL: http://sjoeholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0