Det är skönt att vara hemma.

Jajjemen, det är sant, det är riktigt skönt att vara hemma. Vi har haft en helt underbar resa i Thailand men det räcker gott och väl med 4 veckor! Vi har varit med om så himla mycket under de här veckorna, mycket strul & otur, men vi har också varit med om mycket bra.

1. Vår otur började redan på Arlanda när vi skulle åka. Vi skulle mellanlanda i Moskva och sedan åka vidare till Thailand därifrån, men på våra biljetter stod det bara att vi skulle till Moskva medan det stod Moskva - Thailand på alla andras, så vi trodde att vi skulle få stanna kvar i Moskva. Men det löste sig och vi behövde inte stanna kvar i Moskva som tur var.

2. Efter att vi varit i Thailand 3 dagar så tappade jag bort min mobil.  Jag glömde kvar den någonstans på det första hotellet vi var på. Men det löste sig eftersom Johan hade med sin mobil.

3. När jag gick på stranden en dag så slog jag i tån i en sten så hela nageln lossnade och blev helt blodigt, men det löste sig, det gjorde ont men inte blev jag bitter för det inte.

4. Efter ungefär 2 veckor hade gått så ringde mina och Johans föräldrar och sa att våra bankkort hade blivit kapade, på mitt kort hade det först varit försök att handla med mitt kort i USA så därför hade min bank spärrat kortet. MEN trots att det var spärrat så lyckades de jävlarna i USA att ta pengar ifrån mig, så 6000 kr försvann från mitt kort och då började fickpengarna som vi hade med oss att ta slut så då blev man riktigt orolig. På Johans kort var det också försök att handla i USA, först var det någon som hade tankat med det för någon hundralapp och sen försökte någon handla för flera tusen men då tog hans banks säkerhetsavdelning pengarna så han blev aldrig av med några pengar. Min bank gjorde så att mitt kort inte fungerade mer för säkerhets skull och skickade hem ett nytt bankkort. Johans kort var spärrat och jag fick låna pengar av honom så länge, så när vi skulle ta ut pengarna så ringde vi spärrservice, så till slut löste det sig.

5. När det var ungefär en vecka kvar av vår resa så slutade Johans mobil fungera, den hade tydligen gjort sitt. Så vi hade alltså ingen mobil alls, men det löste sig eftersom vi kunde höra av oss till våra familjer via internet, hotelltelefon och telefonautomater.

5. När vi kom till Bangkok och åt på ett billigt gatustånd så blev Johan matförgiftad. Rejält matförgiftad. Vi var tvungen att spenderna en natt på sjukhus och dagen efter inne på hotellrummet. Men det löste sig, det blev bättre och vi sista dagen innan vi skulle åka hem så kunde vi åka och shoppa. (Dock var shoppingen inte som vi hade förväntat oss, vi hade hört att shoppingen skulle vara skitbra men det var den verkligen inte. Johan hittade några kallingar och julklappar, jag hittade någon tröja och skor till mig själv och julklappar. Men det löste sig eftersom vi åkte till Valbo köpcentrum och shoppade loss igår istället!)

Det är i alla fall skönt att vara hemma och vårat motto är, efter denna resa:
ALLT LÖSER SIG!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tråkigt att ni hade så mycket otur men skönt att alltihopa löste sig. =)

2010-01-10 @ 11:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0