Matforgiftad i Bangkok

Hej pa er dar hemma. Den har natten har varit helt sjukt omtumlande, vi at en billig kycklingsoppa i ett gatustand innan vi skulle sova, 30 baht for en soppa vilket ar ca 6 kr. Det ska vi ALDRIG mer gora om kan jag lova. Johan blev riktigt javla dalig, det borjade med att han spydde flera ganger och fick superont i magen. Jag var sa javla trott sa jag sa at han att sova sa skulle det ga over, men dar hade jag fel. Han fortsatte att spy och till slut var jag tvungen att springa till 7eleven och kopa yoghurt till honom eftersom han inte hade nagonting alls kvar i kroppen, men den spydde han ocksa upp. Jag ringde syrran eftersom hon snart ar fardigutbildad sjukskoterska, sa vi fick nagra tips av henne. Envis som Johan ar sa ville han inte aka till sjukhus men tur nog var jag ocksa envis, jag bestallde en taxi och nar vi val kom till sjukhuset sa blev han annu samre. Han blev forlamad i hela kroppen: handerna knot sig, benen och lapparna domnade bort och han kunde inte prata. Men det var det samsta javla sjukhuset jag varit pa, de hade en doktor och hon gjorde fan ingenting fran borjan! Jag sa at dem flera ganger att dom var tvungen att gora nagot, men doktorn satt och skrev pa en lapp hela tiden sa till slut borjade jag att svara rejalt at dem "you have to do something for FUCK sake", Johan lag dar och sag ut som om han holl pa att bli mongolid helt allvarligt. Handerna knot sig sa hart att det inte gick att fa upp dem, han holl pa att bryta tummen av sig sjalv. Sadar radd har jag aldrig varit i hela mitt liv!! Till slut, efter att jag tjatat pa dem flera ganger att dom var tvungen att gora nagot sa gav de honom en spruta och den gjorde honom sjukt groggy! Efter den tog dom en till spruta pa honom och sa att vi skulle stanna pa sjukhuset i 2 dagar men da sa vi ifran, vi sag ingen anledning till att vara kvar dar nar dom var helt vardelosa dar. Sa han fick med sig nagra olika mediciner och sen akte vi tillbaka till hotellet. Jag var tvungen att titta till honom hela natten och det gick bra. Ah, det var allt om det. Det var det HEMSKASTE jag nagonsin har varit med om, fyfan! Men nu har vi lart oss att vi aldrig mer ska ata pa ett billigt javla gatustand. Han ar fortfarande inte helt bra men pa battringsvagen, far hoppas att han ar helt bra imorgon sa att vi kan aka och shoppa, eftersom vi aker hem till Sverige igen i overmorgon. Allvarligt talat sa ska det faktiskt bli skont att komma hem! Okej, nu har jag skrivit en hel novell sa nu ar det dags att sluta! Ha det fint.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hur mår Johan nu då???? Hoppas förövrigt att ni har haft det kanon bra :)

2010-01-08 @ 23:56:33
URL: http://julialindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0